De Galjaardprijs voor de beste casus binnen de publieke communicatie wordt jaarlijks toegekend door Logeion, de Nederlandse beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals. De prijs gaat dit jaar naar Zuyderland live!, naar het gelijknamige, Limburgse ziekenhuis, en is uitgereikt op de Galjaarddag.
Pure vorm
Juryvoorzitter Guido Rijnja: ‘Het niveau van alle finalisten was dit jaar opvallend hoog. Zuyderland live! zorgt voor impact bij iedereen: de organisatie, het publiek en de communicatieprofessional. Uiteindelijk is deze case communicatie in de meest pure vorm, door live uit te zenden met één hulpmiddel en een goedwerkend platform. De werkelijkheid staat centraal door te laten zien wat er in een besloten wereld gebeurt.’
Wereld van beslotenheid
Stef Petit, hoofd Communicatie & Marketing (links in beeld): ‘Zuyderland live! vraagt om een open houding in een wereld van beslotenheid. Binnen vijf jaar willen we de wereld van beslotenheid opengebroken hebben. We hebben tot nu toe al meerdere live-uitzendingen via Facebook gehad en gaan er nog meer doen. De Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen kijkt nu met interesse mee. Tegen de raad van bestuur en de medische specialisten zeg ik: geef mij het vertrouwen om dit te kunnen doen.’
Publieksprijs
Zuyderland live! won ook de publiekprijs. Er werden in totaal 6.426 stemmen uitgebracht en Zuyderland Live! kreeg daarvan 38,7 procent.
Finalisten
De overige vier finalisten voor de Galjaardprijs 2017 waren: 113 Zelfmoordpreventie, CityLab010 en De Centrale As/Foarút oer de As en Week tegen de Kindermishandeling.
30 nominaties
De vakjury van de Galjaardprijs koos de 5 finalisten uit de 30 nominaties van de Galjaardcommissie. Criterium voor deze keuze was de mate waarin projecten zich onderscheiden door inspiratie, innovatie en impact.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!