Dat blijkt uit de cijfers van oktober van bereiksonderzoek GfK DAM.
Meer dan 11,8 miljoen personen bezochten YouTube in oktober via app of site (11.825.000 personen, 83% van alle Nederlanders van 13 jaar en ouder). Het dagbereik van YouTube ligt op 31 procent in oktober (4.430.000 personen van 13 jaar en ouder) en toont hiermee aan dagelijks relevant te zijn.
In vergelijking met voorgaande jaren is het bereik in alle leeftijdsgroepen gestegen. Meer dan de helft van 13-24 jarigen bezoekt YouTube zelfs dagelijks (54%), voornamelijk via mobile apparaten. Van het totale dagbereik in oktober 2017 is 7 procent afkomstig van de pc/laptop, 3 procent overlap tussen alle apparaten en komt 21 procent van het toegevoegde bereik van mobiele apparaten (smartphone/tablet).
Bol.com en NU.nl
In de totaalranglijst is bol.com nu het grootste Nederlandse merk op een achtste plaats, gevolgd door Marktplaats op 10. NU.nl verslaat de NOS als grootste nieuwsmerk en staat op 11.
Hier staan alle cijfers
Bron: Online bereikcijfers GfK DAM
YouTube bereikt dagelijks bijna een derde alle Nederlanders in oktober
Het bereik is gestegen in alle leeftijdgroepen.
Word lid van Adformatie
Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.
Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement