Bureau Wieden+Kennedy Amsterdam is benoemd tot lead agency voor Jupiler, een merk van AB InBev). De eerste campagne start in 2017, meldt het bureau.
Nummer 1
Blake Harrop, managing director bij Wieden+Kennedy: 'Jupiler is al nummer 1 in de Belgische markt, een markt die wereldwijd beroemd is om bier. Het merk heeft de unieke kans om een leidende rol aan te nemen binnen zijn categorie. We zijn verheugd dat AB Inbev ons heeft gekozen om hiermee aan de slag te gaan.’
Groeien
Arnaud Hanset, managing director AB InBev Benelux: ‘We zochten een bureau dat internationaal best practices kan uitwisselen en Wieden+Kennedy past goed in dat plaatje. Het bureau ondersteunt bijvoorbeeld ook Bud Light in de Verenigde Staten. Als creative lead agency gaat Wieden+Kennedy ons helpen verder te groeien in de belangrijkste markten voor het merk, België en Nederland.’
Tweede merk
Jupiler is het tweede merk van AB Inbev waar W+K Amsterdam’s mee aan de slag gaat. Sinds juli 2015 is het bureau internationaal verantwoordelijk voor Corona. Eerder dit jaar lanceerde W+K Amsterdam ook ‘Infected By Music’, een wereldwijde campagne rondom AB InBevs samenwerking met Tomorrowland. DJ Tiësto speelt de hoofdrol in de campagnevideo (hieronder).
Artsen zonder grenzen
Daarnaast gaat W+K Amsterdam aan de slag voor non-profit Médecins Sans Frontières, de Franse tak van Artsen zonder grenzen. De eerste campagne begint eind deze maand.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!