Wal-Mart's inkopers bloggen nu schijnbaar zonder interne censuur over de producten die zij inkopen, meldt de NY Times. De commentaren van deze inkopers, die worden gezien als smaakmakers en experts op hun terrein, zijn niet mals? Op Wal-Mart's weblog Check Out werd Microsoft's besturingssysteem Vista 'een zak chips' genoemd en de laatste Star Wars film 'een debacle'.
Een interessante ontwikkeling binnen een strikte bedrijfscultuur waarin het accepteren van een kop koffie van een leverancier al tot ontslag kan leiden. Het lijkt alsof Wal-Mart zichzelf hiermee in de voet schiet, maar het tegendeel is waar. Slechte producten worden ook afgebrand op andere sites en blogs, dus als Wal-Mart's inkopers daar positief over schrijven verspelen zij hun geloofwaardigheid. Bewaken en behouden zij echter hun geloofwaardigheid en schrijven zij positief over een product, dan zal dat resulteren in hogere verkoopcijfers.
Wat mij betreft revancheert Wal-Mart zich hiermee in de blogosfeer en geven zij het goede voorbeeld op het gebied van corporate blogging.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!