Wal-Mart's smaakmakers bloggen nu echt

Eerder berichtte ik over missers in de blogosfeer van Amerika's nr. 1 warenhuis Wal-Mart. Zo introduceerde Wal-Mart's PR-bureau Edelman eerder de fake blog 'Wal-Marting Across America' en plaatste het commentaren op weblogs die niet als afkomstig van Wal-Mart herkenbaar waren. Eerlijkheid duurt het langst, ziet nu ook Wal-Mart in.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Wal-Mart's inkopers bloggen nu schijnbaar zonder interne censuur over de producten die zij inkopen, meldt de NY Times. De commentaren van deze inkopers, die worden gezien als smaakmakers en experts op hun terrein, zijn niet mals? Op Wal-Mart's weblog werd Microsoft's besturingssysteem Vista 'een zak chips' genoemd en de laatste Star Wars film 'een debacle'.

Een interessante ontwikkeling binnen een strikte bedrijfscultuur waarin het accepteren van een kop koffie van een leverancier al tot ontslag kan leiden. Het lijkt alsof Wal-Mart zichzelf hiermee in de voet schiet, maar het tegendeel is waar. Slechte producten worden ook afgebrand op andere sites en blogs, dus als Wal-Mart's inkopers daar positief over schrijven verspelen zij hun geloofwaardigheid. Bewaken en behouden zij echter hun geloofwaardigheid en schrijven zij positief over een product, dan zal dat resulteren in hogere verkoopcijfers.

Wat mij betreft revancheert Wal-Mart zich hiermee in de blogosfeer en geven zij het goede voorbeeld op het gebied van corporate blogging

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie