VrijMiBlog #41: de wekelijkse social media update

Creatief digitaal bureau Blauw Gras praat je bij! Deze week hebben we het over tweet je famous, aantrekkelijkheidsscores, de comeback van MSN en Peach je peachy!

Tweet je famous!
Heb jij altijd al de ambitie gehad om als reclamemaker voor Twitter te werken? Dat is vanaf nu gewoon mogelijk! Je hoeft hier geen Beyonce meer voor te heten, want zelfs Jantje Normaal kan vanaf nu ingezet worden als een ware Twitter reclamemakert! Uit onderzoek is namelijk gebleken dat Jantje Normaal velen malen betrouwbaarder is dan Beyonce. Hoe Twitter dit gaat doen is eigenlijk heel simpel. Bouw een systeem dat alle enthousiaste tweets verzameld over diensten en producten en voilà, reclamemakers hebben een hele database aan kant-en-klare t Wees niet bang dat ze jouw tweet straks ongevraagd gaan gebruiken. Toestemming vragen is zoals je weet ten aller tijden verplicht! C’est ça!

Het aantal innovaties bij Twitter is bijna net zo ontelbaar als het dat je binnenkort in een tweet kunt gebruiken. De laatste ontwikkeling waar Twitter mee bezig is, is het integreren van /now-live-periscope-on-twitter-for-ios-f4f6ae200ce1#.x99njcoct">Periscope-video’s. Even een korte uitleg over Periscope voor de mensen die nog niet helemaal op de hoogte zijn van al het social media nieuws. Twitter is sinds 2015 eigenaar van Periscope. Met deze dienst kunnen mensen heel snel en makkelijk beelden livestreamen op hun mobiele telefoon. Switchen van Twitter naar de Periscope app is niet meer nodig! Halleluja! De video wordt gewoon afgespeeld in Twitter, en reacties en likes zijn hierin ook zichtbaar. Maak jij zelf video’s met Periscope? Dan moet je de app wel nog gebruiken.

Wat is jouw aantrekkelijkheidsscore?
Van de T van Twitter gaan we door naar de T van Tinder. Deze dating-app houdt namelijk stiekem een intern scoresysteem bij! Altijd al willen weten hoe je op de markt ligt? Helaas is dit niet zo 1,2,3 duidelijk. Het maken van een voor deze aantrekkelijkheidsmeter heeft namelijk 2,5 maand geduurd. Wat blijkt? Niet iedereen valt op een lange gespierde man van 1.90 meter, gouden lokken en blauw/groene kijkers. Het is ongelooflijk maar waar: er bestaat geen universele aantrekkelijkheid! Sluit je Tinder-app maar weer snel af, want jouw aantrekkelijkheidsscore wordt op dit moment nog niet openbaar gemaakt. Of dit in een later stadium wel zal gebeuren is nog niet bekend. 

De comeback van MSN?
Er gaan geruchten de ronde dat de tijden van MSN zullen herleven. is namelijk bezig met het maken van een desktopversie van Messenger. Deze informatie zou gelekt zijn door een bron van Facebook. Messenger is momenteel alleen een app op smartphones, en werkt op de robuuste desktop gewoon via de Facebookpagina. Het is nog onduidelijk of een desktopversie van Messenger alleen geruchten zijn, of dat het écht waar is. Fingers crossed! Zou het niet heerlijk zijn als er weer een (soort van) MSN zou komen?

Peach je peachy!
Ken jij Peach al? Wij voorspellen: hier gaat jouw social media hartje sneller van kloppen! wordt namelijk dé nieuwe hit op de social media markt! Peach zou het beste van alle social media bij elkaar – moeten – zijn. Dit klinkt natuurlijk als de hemel op aarde! Het delen van berichten en foto’s met de ‘magic words’ maakt het onderscheid met alle andere social media. Gebruik magic words en allerlei extraatjes zullen omhoog poppen, bijvoorbeeld je locatie of het aantal stappen dat je hebt gezet vandaag. Dit klinkt allemaal erg peachy. We zijn benieuwd hoe massaal wij met peachother deze app gaan downloaden!

Gooi er ondanks het druilerige weer een goedgemutste tweet uit, want voor je het weet word je een echte Twitterberoemdheid. Heb je toch meer ambitie om dit weekend nog een leuke match te scoren, dan weet je welke app je moet raadplegen! Wij sluiten deze rooskleurige VrijMiBlog af met de magic words: have a nice weekend!

Deze bijdrage is geschreven door . Wij zijn een creatief digitaal bureau met een voorliefde voor social media. In onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ creëren wij creatieve concepten, relevante content, digitale activaties en impactvolle (media)campagnes. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie