VICE Media -het mediabedrijf dat jongvolwassenen van over de hele wereld bereikt- en FremantleMedia -een van de grootste producenten en distributeurs van televisiecontent- lanceren samen een food channel met meerdere kanalen. Dit platform zal dezelfde stijl en aanpak hebben die VICE kenmerkt, en dat wordt gecombineerd met het bereik en de productiekwaliteiten van FremantleMedia. In Nederland zal VICE een lokale variant lanceren.
VICE en FremantleMedia gaan samen content ontwikkelen en produceren. FremantleMedia gaat deze content vervolgens wereldwijd verspreiden. FremantleMedia zegt hiermee haar expertise in het produceren van online content verder te kunnen uitbreiden, en bereikt zo het voor haar moeilijk te bereiken publiek van VICE. Op haar beurt profiteert VICE van het wereldwijde netwerk van televisieproductie en distributeurs van FremantleMedia. Beide bedrijven zeggen goede relaties te hebben met vooraanstaande merken, die zij kunnen inzetten om adverteerders aan te trekken.
Andrew Creighton, President van VICE Media: 'De jeugd is voor een groot deel verantwoordelijk voor de enorme groei in populariteit rondom de beleving en cultuur van eten, maar is volledig achtergesteld in het aanbod van originele food-programmering. In samenwerking met FremantleMedia, de beste op dit gebied, zal het nieuwe VICE-kanaal het culinaire medialandschap verrijken door het produceren van meer opvallende content en programma’s die ons een wereldwijd publiek kunnen garanderen. We kunnen niet wachten om te beginnen.'
Keith Hindle, CEO Digital & Branded Entertainment van FremantleMedia: 'VICE is expert in het maken van digitale content, zij weten hoe ze digitale content moeten maken, toegespitst op de interessegebieden van de jongere doelgroep en weten daarmee een groot bereik te genereren. Iedereen is het erover eens dat eten en drinken en de cultuur eromheen een belangrijk thema is dat jongeren bezighoudt en dat dit onderwerp klaar is voor een nieuw geluid. Dus we kunnen niet wachten om de samenwerking met het VICE-team te starten en echt unieke content te gaan ontwikkelen.'
De naam en de domeinnaam van de samenwerking zullen in een later stadium bekend worden gemaakt. Content van de samenwerking zal beschikbaar zijn op verschillende platformen, waaronder Vice.com en op de kanalen Noisey (muziek), Motherboard (technologie), i-D (mode), THUMP (dance muziek) en het binnenkort te lanceren VICE News. Op de lange termijn hebben beide bedrijven de ambitie om festivals en proeverijen te organiseren, mobiele extensies te ontwikkelen (zoals apps en een ‘food locator’), sociale activiteiten op te zetten (zoals volledige integratie op Facebook en UGC reviews en bijdragen) en gelicenseerde merchandise toe te voegen aan het aanbod.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!