Zorgverzekeraar VGZ presenteert zich vanaf dit overstapseizoen als verzekeraar voor zinnige zorg. Het begon met een teaser-campagne (outdoor en online), gevolgd door een online campagne en tv- en radiocommercials. De campagne is ontwikkeld door bureau Dear.
‘Wat we bij VGZ doen is eigenlijk omdenken in de zorg’, vertelt communicatieadviseur Gita Oorburg. ‘We ondersteunen zorgaanbieders en helpen ze hun zorg beter, passender en goedkoper te maken. Het gaat erom dat de patiënt beter wordt geholpen.’
Award en beloning
De zorgverzekeraar faciliteert al jaren initiatieven om te innoveren in de zorg met bijvoorbeeld de Zinnige Zorg Award. En vanaf volgend jaar wil de verzekeraar zorgaanbieders die mee ontwikkelen en goede voorbeelden willen overnemen, belonen bij de zorginkoop.
Een voorbeeld van ‘zinnige zorg’ is een online tool waardoor kinderen met astma minder vaak naar het ziekenhuis hoeven. Het kan ook gaan om een slimmere werkwijze waardoor patiënten minder lang in spanning zitten na een borstonderzoek.
Niet op de voorgrond
Robin Zuiderveld (Dear) vertaalde dit naar de nieuwe pay-off ‘Met hart voor zinnige zorg’. In de nieuwe campagne staan echte klantcases centraal: nieuwe oplossingen die zorg nog zinniger maken. De verzekeraar wil niet zichzelf op de voorgrond zetten, maar benadrukt de rol als facilitator van de initiatieven vanuit de zorg.
In de video’s zie je een situatie in splitscreen: aan de ene kant hoe iets voorheen ging, aan de andere kant hoe het beter kan. Zuiderveld: ‘We benadrukken zowel feiten als emotie.’
Credits:
Verantwoordelijk bij VGZ: Gita Oorburg, Nanda de Vries, Petra Driessen, Baukje ter Huurne, Frank Elion
Bureau: Dear Amsterdam
Strategie: Willem Nas
Creatie: Marq Strooy, Robin Zuiderveld, Stan van Zon
Account: Natasja van de Salentein
Productie: Saskia de Lint
Regie: Berend Boorsma (The Boardroom)
Geluid en muziek: Melcher Meirmans, Nando Eweg (REC Sound)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!