Dat is twee keer zoveel als het oude FD.nl. In de periode januari tot en met september kwamen er maandelijks 510.000 unieke bezoekers naar de site.
Eind september introduceerde FD de nieuwe site, waarmee de redactie 'web first' is gaan werken. 'De redactie levert de hele dag nieuws op maat. Dat slaat aan', zegt Bonjer.
Omdat het FD een betaalde website is, kunnen alleen abonnees er gebruik van maken. Niet-abonnees kunnen na een registratie gratis tien artikelen per maand lezen. Het aantal bezoekers dat zich registreert is sinds oktober 'met 40 tot 50 procent' toegenomen. Ook is er aanzienlijk meer verkeer op FD.nl vanuit vermeldingen op sociale media zoals Twitter en LinkedIn, maar ook Facebook.
'Meer dan 90% van de FD-abonnees heeft een smartphone en/of een tablet. Een te klein deel van die abonnees las het FD digitaal. Met het nieuwe FD.nl bereiken we lezers steeds meer online. De papieren krant is nog steeds wezenlijk voor het FD, maar de nieuwe site is een belangrijke stap om het FD toekomstbestendig te maken.'
Onlangs meldde algemeen directeur Eugenie van Wiechen in een interview met Adformatie dat er groei voor FD is op de advertentiemarkt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!