In de categorie Beste Media-/Middelenstrategie ging een Amma naar ‘Steps - Julia’s Tango’ (Net 5), de case ‘Citrus Splash by 7UP’ (Kobalt) ontving een nominatie. Als Beste Mediastunt werd ‘Belastingdienst - Something to declare?’ (Schiphol Media) bekroond, dat liet ‘Even Apeldoorn bellen in de Koopgoot’ (DDB) achter zich.
Voor Beste Monomedia-Inzet viel Vizeum in de prijzen, voor de campagne ‘Reaal claimt out of home’, genomineerd waren ‘ABN Amro Beurstrends gadget’ (Kobalt) en ‘Online campagne voor de Spa Watercoach’ (Initiative en Digilogue). Voor het eerst in drie jaar was er een goede oogst in de categorie Media-Innovatie: daar ging een Amma naar ‘Coffee Company - WiFi Headlines’ (They), genomineerd waren ‘LiveCastr’ (Muse en IceMobile) en ‘Dove Geuradvertising Bioscoop’ (Mindshare).
Ook werd voor het eerst in het bestaan een Special Amma toegekend, aan de vorig jaar overleden Jaap van Huis. Media-adverteerder van het Jaar is KPN, de Hans du Chatinier-prijzen voor studenten en professionals gingen respectievelijk naar Daan Muntinga (Universiteit van Amsterdam) en naar de Stichting Kijkonderzoek (i.s.m. Intomart GfK en Nedstat) voor het onderzoek SKO Streaming tv onderzoek.
YIM - Mediatalent van het jaar is Annemieke Overgaauw van Stroom, nominaties waren er voor Marc Arnold (Mediaxplain) en Anne Kloosterman (Twist). Exploitant van het jaar is Radio 538 (genomineerd waren Hillenaar Outdoor Advertising, JCDecaux Nederland en Sky Radio), ook de Carl Lipp-prijs voor Mediavertegenwoordiger van het jaar ging naar Radio 538, en wel naar Joris van der Pol. In die categorie waren verder Erik Dol (JCDecaux) en Fokke Zandstra (Reed Business Media) genomineerd.
Volgens Juryvoorzitter Albert Winninghoff leverde de Amma voor Mediabureau van het Jaar de jury de meeste hoofdbrekens op. Een extra sessie was zelfs nodig om tot een eindoordeel te komen. Winninghoff: ‘Universal, Zenith, M2Media en BrandConnection zijn vier serieuze, gekwalificeerde marktpartijen. Elk manifesteert zich over een veel breder front dan alleen het adviseren en servicen van de cliëntlist. De vier zijn duidelijk aan elkaar gewaagd.’ Uiteindelijk wint Universal. ‘Het verschil zit in een optelsom van nuances. Die concentreert zich op de bijdrage aan de ontwikkeling van het vak, voeling met de markt, profilerend onderzoek, creativiteit in denken en doen, partnering met complementaire disciplines en commerciële partijen uit andere bedrijfstakken.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!