UM Studios is voor UM de logische volgende stap om sterke media- en communicatie-ideeën te ontwikkelen voor haar klanten. Het label wordt geleid door Arthur Herpel, Strategy & Experience Partner bij UM en de onlangs aangetrokken Marnix Tellings, voorheen onder meer creative director bij LBi en Boondoggle.
Herpel over het ontstaan van UM Studios: ‘Binnen UM zijn onze strategen steeds meer de gesprekspartner van klanten over investerings- en communicatievraagstukken. We hebben binnen UM strategen die niet meer primair mediastrateeg zijn maar meer en meer merk, communicatie en creatief onderlegd zijn. De vraagstukken draaien om meer dan “advertising planning”. Content en pr-denken zal de komende jaren leading worden in de advertising-industrie. Vanuit deze ontwikkeling is de afgelopen jaren een enorme stijging van de vraag van onze klanten naar non-traditionele oplossingen ontstaan. Hier gaven we projectmatig al invulling aan in de vorm van branded content, event sponsorships en media partnerships, maar we vonden het de hoogste tijd om deze activiteiten verder uit te breiden en een meer centrale plek in de organisatie te geven.’
Arthur Herpel (l.) en Marnix Tellings
De strategie van UM Studios is om vanuit kennis en data creativiteit aan te jagen. Op basis van onderzoek en aanwezige data en kennis schrijft UM Studios ‘een haarscherpe creative brief’ die creativiteit in de plannen richting geeft. Zo ontstond het verhaal van Fox & Blowfish, de vos en de vis. En zo presenteren Tellings en Herpel het nu ook aan klanten, met Herpel als Fox (de denker) en Tellings als Blowfish (de creatief).
Tellings schreef het idee daarvoor uit en dook zelfs de studio in met een Nederlandse zanger om het Fox & Blowfish nummer op te nemen. Er is ook een bijbehorende animatievideo gemaakt, hieronder te zien. Gaat UM Studios ook de hitlijsten bestormen?
Meer over UM Studios vandaag in Adformatie.