Uitgever Mediahuis staakt Mindshakes

Het commerciële succes bleef uit voor het millennialplatform.

Mindshakes maakt vandaag op de bekend ermee op te houden.

In oktober 2015 begon uitgever Mediahuis Nederland - hier eigenaar van NRC en de Limburgse dagbladen - met . Het nieuwe platform wilde de millennial bedienen met &;geëngageerde journalistiek en verhalen die je raken in vorm en inhoud&;.

Mindshakes publiceerde naar eigen zeggen in het eerste jaar ruim duizend artikelen, video’s, strips en podcasts en was daarmee succesvol. Er waren ruim 300.000 unieke bezoekers per maand, er werden ook journalistieke prijzen gewonnen, maar de bleven achter.

&;Alle lessen die Mediahuis Nederland van het project Mindshakes heeft geleerd, worden ingezet bij een nieuw project dat in januari van start gaat in samenwerking met online uitgever Wayne Parker Kent. Daarover zeer binnenkort meer&;, zo is te lezen in het Facebookbericht.

Mede-initiatiefnemer Ward Wijndelts vertrok eind vorig jaar naar Vrij Nederland om daar hoofdredacteur te worden.

Uitgever Mediahuis op Telegraaf Media Groep.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie