Uberall biedt oplossingen voor het vindbaar maken van bedrijven. Het bedrijf voorziet in software waarmee bedrijven met meer locaties centrale grip houden op hun digitale aanwezigheid en online reputatie. Navads helpt bedrijven om optimaal zichtbaar te blijven in mainstream kaart- en navigatiesystemen. De informatie van het in 2006 opgerichte Navads wordt gebruikt door ruim achthonderd merken, waaronder Shell, BP en McDonald’s.
Zelfrijdende auto's
Met deze overname groeit Uberall uit tot een van ‘s werelds grootste platforms voor locatiemarketing. Het biedt bedient een groot aantal Fortune 500-ondernemingen en vier van de vijf wereldwijde tankstationketens. Florian Huebner, de mede-CEO van Uberall, verwacht met Navads de wereldwijde aanwezigheid te versterken. Daarnaast zegt Huebner veel waarde toe te kennen aan Navads’ navigatie-activiteiten op het gebied van zelfrijdende auto’s, augmented reality en spraakgestuurd zoeken. Uberall wil deze verder uitbouwen en bij de eigen klanten introduceren.
Het belang van locatiemarketing groeit sterk. Volgens Google is het aantal ‘bij mij in de buurt’-zoekopdrachten naar merken en producten sinds 2016 verdrievoudigd. Welk bedrag met de overname van Navads is gemoeid, wordt niet bekend gemaakt. Wel heeft Uberall zich verzekerd van een extra kapitaalinjectie van 25 miljoen dollar. In combinatie met een eendere financieringsronde komt het hiermee uit op 50 miljoen dollar. Alle bestaande investeerders, HPE Growth Capital, Project A en United, Internet namen deel aan de aanvullende financieringsronde.
Markt van 150 miljard dollar
'Het doet ons een genoegen om het team van Uberall verder te ondersteunen op hun pad naar marktleiderschap, onder meer met de huidige financiering van de overname van Navads', zegt Manfred Krikke, partner bij HPE Growth Capital. 'De zakelijke bestedingen aan locatiemarketing nemen een vlucht nu trends rond het consumentengedrag zich in de richting van lokaal zoeken bewegen. Uberall is wereldwijd gezien het best gepositioneerde platform om merken te helpen om optimaal rendement te putten uit hun investeringen in interactie met lokale klanten.'
‘De markt van lokale marketing-diensten ligt in de orde van grootte van 150 miljard dollar, en wij zijn wereldwijd een van de grootste spelers in het software-segment van deze markt. Wij zien de toekomst vol vertrouwen tegemoet’ , aldus Huebner.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!