Al klikkend belandde ik laatst op de website van TV Guide, de online versie van de gelijknamige papieren TV-gids. Niets nieuws onder de zon, zo lijkt het: in Nederland beschikken de publieke omroepen en hun commerciële tegenhangers als SBS, RTL en Talpa al lang over een online TV-gids. Maar TV Guide is meer?
TV-Guide snapt dat TV-kijkers een community vormen met gezamenlijke interesses en speelt daar handig op in. Naast de gebruikelijke informatie over programma's zijn er diverse blogs van experts en leden, discussiegroepen voor fans van series als 'Law & Order' of de NFL wedstrijden, forums rondom series als 'Star Trek: Voyager' en 'Smallville' en een Video Hot List met verwijzingen naar videofragmenten op onder andere YouTube en Google Video. Ook kunnen leden hun 10 favoriete TV show, film of celebrities pagina's instellen en vervolgens geïnformeerd worden zodra nieuwe content op deze pagina's is geplaatst. Een groot deel van de site is gericht op het stimuleren van conversatie en participatie door TV-kijkers. Heel erg 'Web 2.0'?
Deelname is gratis; het TV Guide verdienmodel leunt op advertising (flash banners en wallpapers) en content syndicatie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!