Triodos heeft Iban al ingevoerd voor alle zakelijke en particuliere klanten. In Nederland zijn dat er ruim 220.000. De bank heeft het rekeningnummer en daarnaast de adresboeken met overboekingadressen van alle klanten in de internetbankieren-omgeving omgezet naar Iban. Wanneer geld wordt overgeboekt naar iemand waarvan het Iban niet bekend is, kan dat nummer via een pop-upscherm worden achterhaald. Ook acceptgiro's en een aantal andere betaalproducten worden omgezet naar het nieuwe rekeningnummer.
De bank is de concurrentie voor doordat alle benodigde processen en technieken in eigen huis zijn ontwikkeld en geïmplementeerd. Dat heeft volgens Triodos veel tijdwinst opgeleverd. Klanten zijn vooraf op verschillende momenten geïnformeerd. Daarbij zijn onder meer een e-zine, mailings en een pop-up scherm in de internetbankieren-omgeving ingezet. Iban wordt op dit moment bijna overal in Europa ingevoerd om het betalingsverkeer tussen landen te vereenvoudigen en te komen tot een Single Euro Payments Area (SEPA): één gezamenlijke betaalmarkt waar overal op dezelfde manier kan worden betaald.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!