22 shortlistvermeldingen. Dat is de tussenstand na de eerste juryronde bij Eurobest in 14 categorieën. Er volgen nog shortlists in twee categorieën: Craft Film en Integrated.
Wieden + Kennedy Amsterdam voert de lijst aan met zes vermeldingen op de shortlist. DDB & Tribal Amsterdam volgt met vier vermeldingen. Er zijn vier bureaus die tot nu toe op twee vermeldingen staan en dat zijn Achtung!, Ogilvy & Mather, FHV BBDO en Blyde.
Nederland wist niet tot een vermelding te komen in de volgende vier categorieën: Direct, Mobile, Print en Promo & Activation.
Hieronder de shortlistvermeldingen per categorie:
Branded Content & Entertainment
#firstconcert, Vodafone Netherlands, Achtung! Amsterdam (twee keer op de shortlist)
The Legendary Posters, Heineken, Wieden + Kennedy Amsterdam
Design
The Legendary Posters, Heineken, Wieden + Kennedy Amsterdam
Concept Briquette, DDB & Tribal Amsterdam, DDB & Tribal Amsterdam
Film
The Odyssey, Heineken, Wieden + Kennedy Amsterdam
Why wait until it’s too late? (versie Mark en versie Leo), Dela, Ogilvy & Mather Amsterdam (twee keer op de shortlist)
There's power in every game, Powerade, Wieden + Kennedy Amsterdam
Don’t let this become his story, War Child, Doom & Dickson Amsterdam
Heineken Response on the Film Authenticity, Heineken, Wieden + Kennedy Amsterdam
Interactive
Google Night Walk, Google, 72andsunny Amsterdam
Life Size Messi, Electronic Arts, Wieden + Kennedy Amsterdam
Schiphol destination unknown, Amsterdam Schiphol, FHV BBDO
Media
#sharethesofa, Heineken, DDB & Tribal Worldwide (mediabureau is Starcom Amsterdam)
Dead Man Tweeting, ALS Foundation Netherlands, Publicis Amsterdam (mediabureau is Starcom Amsterdam)
[Niet uit Nederland, maar wel met betrokkenheid van een Nederlands mediabureau: #DMDS – Dance More Drink Slow, Heineken, Publicis Milan, mediabureau is Starcom Amsterdam]
Outdoor
The 3D Elephant Petition, World Animal Protection, FHV BBDO
PR
First Concert, Vodafone, Blyde Amsterdam (twee keer op de shortlist)
Innovation
Brain Trip, Centraal Museum Utrecht, Rhinofly
Radio
Girlfriend, Tomtom, DDB & Tribal Amsterdam
Kate, Tomtom, DDB & Tribal Amsterdam
Het Nederlanse MediaMonks werkte mee aan drie campagnes die tot nu toe goed zijn voor in totaal acht shortlistvermeldingen. (BIC-The Universal Typeface Experiment, Google-Night Walk in Marseille en IKEA-Where Good Days Start).
Eurobest 2014 wordt gehouden in Helsinki van 1 tot en met 3 december.