Topman ‘spionagebureau’ NSA noemt ophef een pr-probleem

Niet de wijze waarop de NSA zijn gegevens bij elkaar schraapt is het probleem, maar de wijze waarop de dienst heeft gecommuniceerd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Die opmerkelijke conclusie trekt Michael Rogers, hoofd inlichtingendienst NSA, tijdens een hoorzitting van het Amerikaanse senaat. Rogers ging voor een senaatscommissie in op de spionagepraktijken van Amerika, die naar buiten kwamen via Edward Snowden.  De hoofd van de inlichtingendienst doet  de ophef hierover af als ‘een pr-probleem’.

Volgens Rogers zou het vooral door onwetendheid van het Amerikaanse publiek komen dat Snowden zoveel steun kreeg voor het openbaar maken van de geheime gegevens.

Rogers gelooft dat betere informatie en communicatie de NSA zullen helpen: ‘Wat ik hiervan geleerd heb, is dat wij precies moeten laten weten wat de NSA doet en waarom. Hiermee kunnen wij eventuele angsten bij Amerikaanse burgers wegnemen.’

Rogers is in januari benoemd tot hoofd inlichtingendienst door president Obama. Zijn getuigenis voor de senaatscommissie was zijn eerste publieke optreden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie