Capital ID, specialist op het gebied van marketing- en communicatie automatisering, lanceert een tool onder de naam Design Management. Het programma speelt volgens Capital in op de vraag naar het verbeteren van kwaliteit, consistentie en doorlooptijd van ontwerpaanvragen binnen marketingcommunicatie-afdelingen en met ontwerpbureaus.
Brand Guidelines
Met Design Management ontwerpaanvragen binnen een organisatie in behandeling worden genomen. Door briefings en het reviewen en goedkeuren van designs te centraliseren. Doel is om de kwaliteit, consistentie en doorlooptijden te verbeteren. Hergebruik van briefings, interactie tussen interne en externe partijen, toetsing op klantspecifieke brand guidelines en een generieke (op verzoek aanpasbaar) workflow moeten daaraan bijdragen.
De oplossing die bij klanten op het ID manager-platform gebruikt kan worden, is verdeeld in vier logische processtappen: briefing, debriefing, design en productie. Binnen deze stappen hebben gebruikers in de rol van aanvrager, goedkeurder en ontwerper de mogelijkheid om opmerkingen of aanvullingen te geven, feedback te vragen, digitale of print designs te annoteren en goedkeuring te geven.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!