Nederlandse webwinkeliers kunnen het keurmerk vanaf nu gratis in combiantie met het Thuiswinkel Waarborg voeren. Op deze manier kunnen ze laten zien dat ze aan Europese wet- en regelgeving voldoen.
Het doel van het Ecommerce Europe Trustmark is internationale verkoop te stimuleren door een betere bescherming van consumenten en retailers. Samen met consumentenorganisaties en nationale e-commerceverenigingen heeft Ecommerce Europe een regels en richtlijnen opgesteld. Online retailers die het Europese keurmerk voeren, verplichten zich om duidelijk over deze regels te communiceren.
Daarnaast voorziet het Ecommerce Europe Trustmark in een Europees klachtenafhandelingssysteem dat ingezet kan worden als webwinkel en consument er bij een geschil niet uitkomen. Het keurmerk is gekoppeld aan het lidmaatschap van een nationale e-commercevereniging, zoals Thuiswinkel.org. De verenigingen hebben 10.000 leden die het Ecommerce Europe Trustmark mogen voeren.
François Momboisse, president bij Ecommerce Europe, noemt de introductie van het Ecommerce Europe Trustmark 'een grote stap voorwaarts in het stimuleren van vertrouwen in cross-border verkopen.' In Nederland waren 12,7 miljoen online kopers in 2014. In Europa waren dat er 274 miljoen. Momboisse: 'Dit zijn allemaal potentiële cross-border kopers.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!