Telegraaf verkoopt Librium TV aan BST Company

De Telegraaf Media Groep (TMG) heeft narrowcastingbedrijf Librium TV verkocht aan participatiemaatschappij BST Company.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Librium-baas Tijmen Bos bevestigt het nieuws, maar zegt dat er naast BST nog andere aandeelhouders zijn. TMG had een belang van 84 pct in de ‘Digital Out Of Home Media’-specialist. Librium TV heeft televisienetwerken in onder meer 165 restaurants van McDonald’s, 254 kapsalons van Ami en Wa-ve International, 250 bussen van Veolia en 155 trams van het GVB. Woordvoerder Hans Elekan van TMG: ‘In augustus vorig jaar hebben we al een portfolio-verkleining aangekondigd. Niet of onvoldoende renderende activiteiten zouden worden afgestoten. Dat gold voor de activiteiten in Zweden, Oekraïne en een deel van onze tijdschriften. Narrowcasting was de laatste activiteit die nu is afgestoten.’

Over bedragen doet Elekan geen uitspraken. Het Telegraaf-concern nam eind 2005 een minderheidsbelang van 40 pct in Librium TV (toen nog Media Librium geheten) en breidde dat in juli 2007 uit tot 84 procent. TMG-topman Ad Swartjes zei in 2005 over de acquisitie: ‘Met deze investering krijgt TMG toegang tot een nieuw mediumtype met een advertentiemarkt die sterk in ontwikkeling is.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie