Stekker uit all-you-can-read dienst Maggy

De Spotify voor magazines kan zelfstandig niet de vereiste groei realiseren.

Maggy houdt er per 1 december mee op. &;Na diverse pogingen heeft Maggy geen aansluiting kunnen vinden bij een strategische partner&;, melden de initiatiefnemers in een persbericht.

&;De afgelopen drie maanden is het team van Maggy druk bezig geweest aansluiting te vinden bij een strategische partner in binnen- en buitenland. Belangrijkste reden hiervoor is het verkregen inzicht dat de vereiste groei zelfstandig niet gerealiseerd kon worden. Na diverse gesprekken met uitgevers, drukkerijen en persbureaus is het niet gelukt tot een concreet plan voor de toekomst voor Maggy te komen.&;

Rondje Candy Crush
Maggy begon als eerste article based all-you-can-read app. Titels van uitgevers Hearst, WPG en New Skool Media waren in de app te vinden.

In juni werd een 2.0 versie gelanceerd voor iOS, en kort daarna is ook de webversie gelanceerd. Er waren volgens Michael Croll van Maggy veel positieve reacties. &;De concurrentie komt niet alleen van vergelijkbare platformen, maar veel meer nog van mensen die liever een rondje Candy Crush spelen in plaats van een goed verhaal.&;

Verder ontwikkelen
Croll is ervan overtuigd dat er nog veel potentie in Maggy zit. &;De afgelopen maanden hebben wij gemerkt dat er bovendien diverse mogelijkheden bestaan voor Maggy op de B2B markt als whitelabel product. Maggy wil dit graag in samenwerking met strategische partners verder ontwikkelen. Er is alleen onvoldoende basis om Maggy als standalone product door te laten lopen. Voor uitgevers zal de komende jaren het goed en slim gebruiken van data steeds belangrijker worden. Daar liggen grote kansen, maar ook grote uitdagingen.&;

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie