SpotX wil uitgevers en adverteerders met Audience Lock veilig data laten delen

Het video ad serving platform moet zorgen om datalekken wegnemen.

Adverteerders maken steeds meer gebruik van first- en third-party data, die mogelijk te herleiden zijn naar persoonsgegevens. Ze vallen daardoor onder de strenge wet- en regelgeving. Met de introductie van Audience Lock wil SpotX uitgevers ondersteunen bij het beschermen en optimaliseren van hun inventory en daarnaast adverteerders en de consument beschermen tegen misbruik van gegevens door derden.

Managing director Elwin Gastelaars van SpotX Benelux en Nordics: ‘Wij signaleerden dat sommige data-transacties werden tegengehouden, omdat de betrokken partijen bezorgd waren over de privacy. Audience Lock moet deze zorgen wegnemen, omdat  SpotX alle data die de adverteerder en uitgever in een transactie delen, versleutelt.’

Alleen de betreffende campagne
Daarnaast verzekert Gastelaars dat hiermee merkgebonden data alleen beschikbaar zijn voor de betreffende campagne en niet meer beschikbaar zijn zodra de campagne is afgelopen. ‘Met de mogelijkheid om in te stellen wie de data kan zien, zijn uitgevers in staat om de waarde van hun data te beschermen en te faciliteren in directe verkoop, zonder zich zorgen te hoeven maken over datalekken.’
 
De inventory wordt verstuurd in een versleutelde omgeving binnen de verkozen DSP van de adverteerder. In de omgeving wordt specifieke informatie verwijderd en het IP-adres vervangen door een 'synthetische Advertiser Identifier (IFA)'. ‘De adverteerder kan vervolgens de gewenste doelgroep aankopen zonder een datalek te riskeren.’
 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie