Het is niet zo moeilijk om voorbeelden te vinden van grote merken die social media inzetten gericht op consumenten, maar wat is nu de waarde van social media voor business-to-business bedrijven? In aanloop naar de Digital Marketing School (5 & 6 september) geeft spreker Ayman van Bregt alvast wat nuttige tips:
1. Social media en de zakelijke markt gaan uitstekend samen. Met een goede doelgroepafbakening kun je via social media meer gericht potentiële
klanten identificeren.
1. Zodra je potentiële klanten in het vizier hebt is het interessant om op een attente en relevante manier contact te leggen. Vanuit een
gemeenschappelijke interesse kun je makkelijker in gesprek komen.
2. Interesses van de klant achterhalen is een eerste stap naar klanten vasthouden. Want wanneer je weet wat mensen interesseert, kan de
salesafdeling hierop inspelen. Door te weten wat speelt bij klanten kun je via social media op regelmatige basis zichtbaar zijn.
Meer weten? " title="Aanmelden">Schrijf je nu in voor de workshop
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!