Sanne Frowijn wint zesde Mindshare Thesis Award 

Frowijn wint met haar scriptie over gepersonaliseerde advertenties.

Zij heeft de aanschaf van gezonde voedingsproducten onder studenten onder de loep genomen. Binnenkort begint ze bij Mindshare in de door haar gewonnen traineeship.

De belangrijkste vraag in Sanne’s Thesis is: Wat is de invloed van personalisatie van reclame op de verwerking hiervan? Belangrijkste uitkomst is dat personalisatie van reclame een positieve invloed kan hebben op het effect van communicatie, maar dat zorgen over privacy tot gevolg kan hebben dat personalisatie juist negatief doorwerkt op het merk doordat consumenten zich ‘bekeken’ voelen. Elk bedrijf moet dus een balans zoeken tussen personalisatie van haar advertenties en het respecteren van de privacy van de consument. 

De resultaten zijn een duidelijk signaal naar adverteerders en bureaus: creëer relevantie voor de consument met gesegmenteerde (online) campagnestrategieën, maar pas op dat je niet doorslaat in het gebruiken van persoonlijke gegevens in een poging om campagnedoelen te behalen.   

Media-onderzoek
De Mindshare Thesis Award is een prijs voor de beste scriptie op het gebied van media-onderzoek voor studenten van de Vrije Universiteit en de Universiteit van Amsterdam. Mindshare deelt de award jaarlijks uit in samenwerking met Faculteitsvereniging EOS (VU) en Studievereniging Mercurius (UvA).

Op de foto Sanne Frowijn in het midden, Michael van Malsen (Mindshare strategie, links) en Laurens ten Roode (Mindshare onderzoek, rechts).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie