De campagne valt samen met International Women’s Day 2017 (op 8 maart).
In de campagne wordt de kracht van muziek gebruikt om de boodschap op de juiste manier te versterken. Muziekbureau MassiveMusic produceerde een nieuwe versie van ‘Free Me’ samen met zangeres en Grammy Award winnaar Joss Stone.
De stijl van de film is gebaseerd op de algemene merkcampagne van UBS, 'Life’s Questions', die vorig jaar verscheen. Deze campagne was ook de lancering van de sonic identity voor UBS, ontwikkeld door MassiveMusic. Deze keer kreeg het muziekbureau de opdracht om een nummer te vinden dat de juiste emotionele context creëert voor de vragen die in de film gesteld worden, en tevens overeenstemt met de muziekstijl van het merk.
Gender equality
MassiveMusic kwam met het idee voor een herinterpretatie van Joss Stone's ‘Free Me’. De single is sinds 6 maart 2017 beschikbaar op iTunes en Spotify.
Moos Lamerus, Muziek Producer bij MassiveMusic: 'Het was voor ons als muziekbureau de uitgelezen kans om de breedte van onze muziekservices te laten zien - van het vinden van nummers, artist handling tot muziekproductie.'
Het door Stone geschreven ‘Free Me’ beantwoordt vragen uit de originele briefing. Het nummer wordt gezongen door een vrouw die zich uitgesproken heeft op het gebied van gender equality, en de positieve geest van het nummer past goed bij de strijdvaardige boodschap van de campagne.
Joss Stone: 'Het team van MassiveMusic heeft zijn huiswerk goed gedaan. Het is voor mij een aangename verrassing wanneer mensen de werkelijke betekenis van mijn liedjes kennen. Toen zij dit nummer voor deze campagne voorstelden, voelde dit meteen goed - het past perfect.'
De nieuwe merkcampagne van UBS is wereldwijd te zien op tv en digitale kanalen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!