Van den Borne maakt per 1 oktober een opvallende transfer in mediabureauland: van Havas Media naar Omnicom Media Group (OMG). Hij wordt er verantwoordelijk voor OMG-bureaus OMD en PHD, plus de labels Annalect, Resolution, Accuen en Fuse.
Omnicom Media Group (onder meer OMD en PHD) was al enige tijd op zoek naar een nieuwe ceo en voerde de afgelopen tijd gesprekken met een aantal kandidaten. De keuze is gevallen op Van den Borne, die het afgelopen jaar bij Havas Media in Nederland een aantal grote nieuwe klanten binnenhaalde.
Er zat een - tijdelijk - managementteam dat in november benoemd werd na het vertrek van ceo Hans Horneman en directieleden Esther Hendriks en Henk Plessius. Dat team bestaat uit Hank van Dijk, managing director van OMD; Patrick Molleman, managing director PHD, Olger Smit managing director digital en Richard Veenstra, cfo van OMG Nederland.
Van den Borne leidde Havas Media sinds de tweede helft van 2009. Hij was daarvoor managing director bij CBS Outdoor Netherlands en had ook functies bij Randstad en Viacom.
Ceo Colin Gottlieb van Omnicom Media Group EMEA: ‘Roel is een sterke, ambitieuze leider en een krachtige persoonlijkheid. De afgelopen tijd is hij een erg succesvolle bureau ceo gebleken. Roel is resultaat gedreven en focust sterk op digitale innovatie.’
Roel van den Borne meldt zelf dat hij klaar is voor zijn volgende uitdaging. Gezien mijn inzichten, ervaring, ambitie en commitment wil ik heel graag Omnicom Media Group een industry leader in Nederland maken. Die positie heeft het al internationaal. Mijn hoofddoel is bij te dragen aan de businessresultaten van onze klanten door in media steeds te innoveren en digitalisering voorop te stellen.’
Omnicom Media Group Netherlands heeft met klant Ziggo nu een van de grotere adverteerders van Nederland. Andere klanten zijn onder meer Renault, Nissan, PepsiCo, McDonald’s, Achmea, PlayStation, Efteling, Heinz en easyJet.
Wie Van den Borne bij Havas Media gaat opvolgen, is nog niet bekend.
Foto: Rick Romkes