RA*W is een organisatie die jong talent stimuleert en dit jaar bestaat de club vijf jaar. Inmiddels bestaat de community uit meer dan drieduizend reclame-, design- en PR-professionals. De organisatie is geprofessionaliseerd, er zijn maandelijkse sessies en een jaarlijkse Career Day. Ook worden RA*W Labs opgezet, waarbij multidisciplinaire teams aan de slag gaan met een vraagstuk voor een merk.
Invloed op de creatieve industrie
Volgens de organisatie zien steeds meer meer bureaus zien het belang van talentontwikkeling en dat is een positieve trend. Ook vanuit de branche ontstaan er steeds meer initiatieven. Naast initiatieven als JongeHonden en RA*W zijn er programma’s zoals VEA Kickstart (voor de startende talenten) en Hoala(een internationaal masterprogramma voor strategen).
Daarom slaat RA*W een iets andere koers in. Waar RA*W vroeger vooral werkte aan bewustwording, zoekt de organisatie nu meer samenwerking met bureaudirecteuren om jong talent te laten groeien. Uiteindelijk met hetzelfde doel: het niveau van talent in de creatieve industrie omhoog brengen.
Cannes Lions Festival
Verder gaat RA*W dit jaar weer met een groep van 30 jonge reclamemakers naar het Cannes Lions Festival of Creativity. Zij maken steeds meer content en het belang van RA*W in Cannes wordt steeds meer erkend. Zie bijvoorbeeld deze oproep van Keith Smith.
Worst voor het jubileum
Om het vijfjarig bestaan te vieren heeft RA*W samen met worstmaker Brandt&Levie een eigen worst ontwikkeld. De worsten zijn per twee verpakt en worden gegeven aan de sprekers tijdens RA*W-sessies. Deze seniors kunnen één worst zelf houden en de ander doorgeven aan jong talent. Een mooi symbolisch gebaar met als boodschap waar RA*W voor staat: het voeden van hongerig talent.
Het bestuur van RA*W heeft ambitieuze plannen voor de toekomst. Een voorbeeld van die plannen is een RA*W Mentorship app waarbij juniors aan seniors gekoppeld kunnen worden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!