Radiocampagnes met online radio leiden tot meer websitebezoek

Dat blijkt uit onderzoek van MeMo², in opdracht van OMS en The Media Exchange.

Uitzonderlijke prestaties 
In 2016 zijn de radiocampagnes van meer dan 25 adverteerders onderzocht. In dat jaar hebben overigens online radio ingezet, een verdubbeling ten opzichte van het jaar ervoor. Naast dat de inzet van FM-radio in combinatie met een online radiocampagne effect realiseert op de aankoopintentie onder luisteraars, laat het ook daadwerkelijk een stijging in websitebezoek zien. 

Daarnaast blijkt dat gemiddeld 33% van het online radiobereik additioneel is ten opzichte van het FM-radiobereik. Sommige adverteerders realiseerden uitzonderlijke prestaties waarbij 65% van het online radiobereik additioneel was. Dit betrof met name de campagnes die gericht waren op jongeren en hoger opgeleiden.

Waardering
Om de effecten te versterken is een goed gewaardeerde radiocommercial van belang. Als de creatieve analyse op de online radiocampagnes wordt toegepast ziet het onderzoeksbureau bij radiocampagnes met een bovengemiddelde waardering de effecten 20% hoger uitvallen. Het is voor het eerst in Europa dat er een grootschalig onderzoek is uitgevoerd naar de effectiviteit van online radioreclame op het websitebezoek van luisteraars.

Coen Kempen, Research Director MeMo²: ‘Wellicht de belangrijkste conclusie van deze resultaten is dat het adverteerders in staat stelt het directe effect van online radio op websitebezoek te beoordelen binnen totale campagnes met verschillende niveaus van radiobestedingen.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie