Premium

Radio 538 loopt verder weg van de concurrentie

Met een marktaandeel van 18,9 procent neemt de zender afstand van de rest in de doelgroep 20-49.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit de nieuwste luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en GfK over de periode januari-februari 2015 die zojuist bekend zijn gemaakt.

Radio 538 had een jaar eerder in dezelfde periode nog een aandeel van 15,4 (index 123). NPO3FM bewandelt de omgekeerde weg met een aandeel van 14,9 (was 17,5, index 89). Voor de nummer 3 Q-music is er opnieuw groei: van 12,9 naar 13,2 (index 102). Daarmee laat de zender precies 30 maanden (2,5 jaar) op rij groei zien.

Sky Radio is vierde met 9,7 (was 10,9, index 89) en NPO Radio2 gaat van 7,0 naar 7,9 (index 113). Radio Veronica komt uit op 5,8 (was 7,2, index 81) en daarmee lijkt de zender zich wat te herpakken. Verder zitten Radio 10, ORN en NPO Radio 4 in de lift.



10+
Ook in 10+ is Radio 538 de koploper met een marktaandeel van 12,0 procent (was 10,6, index 113). ORN is tweede met 10,4 (was 10,5, index 99) en Sky Radio is met 9,6 procent derde (was 10,6).

De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.064 respondenten van 10 jaar en ouder. Adformatie biedt de cijfers in de voor adverteerders belangrijkste doelgroep 20-49.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie