De Rabobank denkt dat bankieren hierdoor nog leuker gaat worden. 'We worden een soort film', zei Rabobestuurslid Piet van Schijndel maandag bij de presentatie van Rabobank. tv.
Hij schetste een toekomst waarin de bank dagelijks beursnieuws uitzendt, tijdens de Tour de France interviews met wielrenners op internet en tv zet en - in een later stadium - de klant via tv kan praten met zijn bankadviseur.
Hij ziet dit soort filmpjes dan ook als een alternatief voor tv-reclame, waarvan de effectiviteit naar eigen zeggen steeds minder wordt.
Een kwart eeuw geleden bezochten nog 250 miljoen klanten een van de ruim twaalfhonderd bankkantoren.
Het aantal bankbezoeken is nu verwaarloosbaar, in vergelijking met de 400 miljoen contacten via internet en telefoon. Televisie, een medium met meer emotie, moet de bank weer meer persoonlijkheid geven.
Over onderwerpen als hypotheken, de levensloopregeling en het zorgstelsel heeft Rabo interactieve video's gemaakt.
Rabo-klanten moeten wel een set-topbox hebben, waarmee je digitale tv kunt ontvangen.
Van Schijndel verwacht dat het aantal rekeninghouders met zo'n kastje volgend jaar sterk zal groeien.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!