De Amerikaanse muzikant Pharrell Williams, onder meer bekend van wereldhits als Happy en Get Lucky, wordt mede-eigenaar van het Nederlandse jeansmerk G-Star RAW. Niet alleen gaat Williams zich buigen over creatieve zaken als collecties en campagnes, hij zal zich ook bemoeien met de bedrijfsstrategie. Hoe groot het aandeel is dat Pharrell in het bedrijf genomen heeft, is niet bekend gemaakt.
G-Star en Pharrell werken al sinds 2014 samen. Met het project 'Raw for the Oceans' sleepte het merk de ene na de andere reclameprijs binnen. Eind 2015 werd ook nog een app gelanceerd die bedoeld was om de strijd tegen vervuiling van de oceanen tegen te gaan.
Thecla Schaeffer, CMO van G-Star RAW laat middels een geschreven statement weten dat G-Star middels deze samenwerking met Pharrell Williams de innovatie wil voortzetten 'door Pharrell de mogelijkheid te geven de grenzen binnen alle aspecten van ons bedrijf nog verder te verleggen'.
Pharrell Williams zelf zegt: 'Ik denk dat G-Star RAW het bepalende jeansmerk van de 21e eeuw zal worden, ik verheug me erop onderdeel uit te maken van die missie.'
Beeld: www.g-star.com
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!