Pay-per-click ad uitgaven verder gereduceerd

eMarketer meldt op basis van de "Annual Ad Spending Study 2007" van onderzoeksbureau Outsell dat de uitgaven aan online advertising in de VS dit jaar met 18% zullen groeien. Dat is goed nieuws voor de exploitanten, zowel die aan de andere kant van de grote plas als hier in Europa waar we de VS trends in het algemeen braaf volgen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zoekmachinemarketing en online sponsorships zijn de grote groeiers. Eén groep komt er echter minder bekaaid van af; de pay-per-click (PPC) advertenties. Gaf afgelopen voorjaar 37% van de ondervraagde adverteerders aan hier minder aan te zullen besteden, voor dit jaar wordt verwacht dat 49% minder zal uitgeven aan deze vorm van adverteren. Hieruit blijkt dat, ondanks de inspanningen van de adverteerders en hun belangenbehartigers zoals het IAB, er nog geen vertrouwen is in het bestrijden en voorkomen van clickfraude.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie