Outdoor-ad Nokia waarschuwt voor handschoen-verliesrisico

Nokia is in in het Verenigd Koninkrijk een outdoor-campagne gestart met billboards die veranderen naarmate de buitentemperatuur verandert.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het wil daarmee de gevoeligheid van de Lumia-touchscreens benadrukken. De smartphonefabrikant wil duidelijk maken dat de schermpjes zo gevoelig zijn dat ze ook prima bruikbaar zijn als ze worden bediend met handschoenen aan. Daarmee wordt ook het risico verminderd handschoenen kwijt te raken.

De boodschappen die worden getoond omvatten kreten uit de  van non profit-organisatie Do the Green Thing, die in Engeland loopt: “Make Love”, “Send Love”, Make Calls with Gloves in” en “Send Texts with Gloves on” worden getoond naarmate de temperatuur stijgt of daalt.

De aanhaker op de campagne Glove Love, voor Nokia ontwikkeld door Cohn & Wolfe, houdt in dat Nokia fysieke ‘eenzame handschoenen-meldpunten’ in het leven heeft geroepen. Daarmee wil het bedrijf ‘voorkomen’ dat duizenden handschoenen die hun wederhelft door smartphonegebruik zijn kwijtgeraakt worden weggegooid. Nokia verzamelt eenzame handschoenen, probeert hen via Glove Love te koppelen aan een andere eenzame handschoenen en zo weer bruikbare paren te maken.

Het is overigens niet voor het eerst dat thermoreactieve technologie wordt gebruikt in outdoor-reclame. Onder meer Stella Artois gebruikte vorig jaar ‘weersgevoelige’ buitenreclame.

Bron: Marketingweek

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie