Het blijft mateloos fascinerend: waarom heeft een Franse supermarché maar een paar meter schapruimte chips, terwijl er tientallen meters ingeblikte eend, vis en ingewanden te koop zijn? Omdat er markt voor is. Natuurlijk. Maar waarom is dat zo? U kent dat wel: eerste supermarktbezoek op de vakantiebestemming en u rent direct naar dát ene product dat je alleen dáár kunt kopen. Of naar dié winkel. Waarom hebben wij niet wat daar wel te koop is? Waarom kun je nergens in Nederland hartige galettes of velouté kopen? Of boerenkoolchips, biologische tabakswaren, Kitkat met mintsmaak, Yopla of Pulco?
Voor we op zoek gaan naar een goed antwoord (als dat er al is) willen we u vragen om mee te denken en uw zomervakantie nog één keer in herinnering te roepen. Wat was uw ultieme offline retailexperience in het buitenland? Wat bunkert u op de laatste vakantiedag zodat u nog maanden die ene chocopasta op de ontbijttafel hebt staan? Kortom:
Welke producten, merken, winkelconcepten zouden we wat u betreft per direct naar Nederland moeten halen?
(wie weet leest er iemand mee die uw gemis oppikt en er een business model van maakt)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!