Opnieuw recordjaar voor WPP

Advertising en media waren de sterkste groeiers in 2014.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het inkomen van WPP steeg in 2014 met 4 procent naar omgerekend ruim 15 miljard euro (bij constante wisselkoersen 11 procent). De netto omzet bleef gelijk, bij constante wisselkoersen was er een groei van 6 procent.

Advertising en Media Investment Management (onder meer de mediabureaus en GroupM) hadden de sterkste performance met een inkomensgroei van bijna 20 procent en ‘like-for-like’ 16 procent. In het laatste kwartaal was die groei zelfs 21 procent (bij constante wisselkoersen).

Advertising groeide flink in Afrika en het Midden-Oosten, maar minder in Noord-Amerika en op het Europese continent. In de UK ging het goed met reclamebureaugroepen als JWT Worldwide. In met name Europa hadden deze reclametakken het moeilijker. Media Investment Management was overall constanter. GroupM kon in totaal bijna 5,9 miljard euro aan new business bijschrijven.

2015 blijft uitdagend
Topman Sir Martin Sorrell zegt dat ondanks de goede cijfers ook 2015 een uitdagend jaar blijft door onzekere economische omstandigheden.
In 2015 wil WPP zich opnieuw richten op het inkomen en omzet, die beiden meer moeten groeien dan het marktgemiddelde. Nieuwe markten, nieuwe media en data-investeringen moeten respectievelijk 30, 36 en 21 procent van het totale inkomen beslaan.

Het hele jaarrapport staat -growth-in-advertising-and-media" target="_blank">hier.



 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie