Na zijn promotie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam in 1999, heeft Maathuis de afgelopen 10 jaar bij BR-ND Positioneringsgroep gewerkt aan merkidentiteit-, portfolio- en reputatievraagstukken van opdrachtgevers.
We belden hem even. Waarom gaat hij weg?
Maathuis: ‘De Positioneringsgroep is de afgelopen jaren ook veranderd. Het was een strategisch adviesbureau, maar er zijn steeds meer andere zaken, zoals design en naamgeving, bijgekomen. Ik ben door-en-door-strateeg en voelde steeds meer de drang om daar meer op te focussen. Bovendien vind ik het leuk om meer aan wetenschap te doen. Ik vind klanten ook erg leuk, maar zou het nog leuker vinden om in een wetenschappelijke omgeving de praktische man te zijn. Nu was het precies omgekeerd.’
Wat ga je doen?
‘Weet ik nog niet. Ik heb in ieder geval een half jaar gereserveerd om er over na te denken. Ik heb veel interesse in de wetenschap, want daar is echt wel wat leuks gebeurd, de afgelopen jaren. Ik kijk even wat er op me afkomt. Maar drie dagen klanten en een dag wetenschap lijkt me ideaal.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!