Online Brand Identity beste marketingboek van 2015

Joris Merks wint voor tweede maal de Pim Marketingliteratuurprijs, met het boek Online Brand Identity.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zijn boek werd door de jury beoordeeld als meest vernieuwende en relevante marketingboek van het afgelopen jaar. Joris Merks won de prijs ook in 2013, met het boek Schizofrene Marketing.

De top 3 is dit jaar als volgt:

  • Online Brand Identity, Joris Merks
  • When Digital Becomes Human, Steven van Belleghem
  • Cex Sells, Beate van Dongen ea

Het boek Digitale Marketing Strategie van Emile Lancee werd verkozen tot beste marketingstudieboek van 2015.

Juryvoorzitter Hans Molenaar licht de keuze toe: &;Dit boek is door de jury beoordeeld als het meest vernieuwende, praktische en relevante marketingboek van het afgelopen jaar. Uniek in het boek van Joris is zijn 4D Branding model dat werkt vanuit een Digital 1st mindset, zonder offline geheel opzij te zetten. Werken met het 4D Branding model zorgt voor het evenwicht tussen targetting, data, KPI’s en creativiteit. Combineer dat alles met de digitale technieken… en er ontstaat een effectieve marketingaanpak die zowel klanten en prospects helpt. De praktische waarde van dit boek is enorm. Niet alleen dienen alle marketeers op de hoogte te zijn hoe digitale media in te zetten, van belang is dat digital advertising door marketeers zodanig wordt ingezet dat deze de ontvanger niet irriteert maar waarde toevoegt. Daar worden zowel klanten als de CFO blij van! Met zijn nieuwe boek probeert Joris online advertising relevanter, effectiever en ook efficiënter te maken. Wij vinden dat hij daarin slaagt...&;

&;De jury is dus zeer gelukkig met dit boek. Door het op bijna spam-achtige wijze inzetten van retargetting zorgen veel adverteerders er vandaag de dag voor dat het in de toekomst moeilijker en duurder wordt om klanten te bereiken. Het boek van Joris roept hier een krachtig ‘halt’. De jury hoopt van harte dat marketeers digital op een effectieve manier over de hele customer journey gaan inzetten en niet alleen focussen op of merk of keiharde conversie. Teneinde van marketing een vak te maken dat niet denkt in Ads maar in Add.&;

 

Uit meer dan 50 marketingboeken waren dit jaar 11 boeken genomineerd.

Het belangrijkste criterium voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2015 geldt in hoeverre de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het marketingvakgebied weer te geven. Daarnaast moet het boek in het 4e kwartaal van 2013 of later zijn gepubliceerd, vanuit het Nederlandstalige marketingvakgebied zijn ontstaan en inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing hebben.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie