Online aanbod Britse kranten blijft achter

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Er mag dan in Nederland veel geklaagd worden over de dagbladen die maar moeizaam los komen van print, de meeste Britse dagbladen hebben nog helemaal geen werk gemaakt van hun online nieuwsaanbod, meldt het Britse .

Uitzondering is de krant The Guardian, die enkele jaren geleden het online merk lanceerde. Dagbladen als The Sun en Daily Mail zullen de komende jaren investeren in meer interactiviteit, maar tot nu toe zijn hun pogingen niet winstgevend.

Guardian Unlimited verwacht dit jaar voor het eerst winst te boeken en trekt maandelijks 13 miljoen bezoekers. Daarmee behoort Guardian Unlimited tot de top 20 online nieuwsaanbieders ter wereld.

Slechts 4 miljoen bezoekers zijn echter Britse lezers. Guardian Unlimited is vooral populair in de VS. Het bedrijf onderhandelt over samenwerking met Microsoft, Yahoo! en Google.

Volgens redacteur van The Guardian Alan Rusbridger heeft mediamagnaat Rupert Murdoch te lang geaarzeld over online activiteiten. Hij investeerde in de jaren `90 enorme bedragen in de ontwikkeling van digitale media en lijkt sinds de neergang van de dotcomeconomie zijn belangstelling voor online dagbladen verloren te hebben.
Murdoch zet vooral in op gaming, entertainment en lifestyle met onder meer .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie