Premium

Onderzoek: Lidl en Etcetera scoren met Delicieux-commercial

Campagne Rapport: onderzoeksbureau MeMo² meet wat Nederlandse kijkers vinden van commercials

In de kerstreclame van Lidl laat de supermarktketen zien dat er een luxe kerstassortiment te krijgen is. ‘Voor ieder wat wils, voor jong en oud’, aldus de voice-over. In de tv-spot (bureau: Etcetera) koken ouders met Lidl Delicieux Producten. De dochter doet alles na in haar speelgoedkeuken: van warme broodjes tot gebakken eieren.

Bureau MeMo² zocht uit wat Nederlandse kijkers vinden van de Lidl-reclame. Uit het onderzoek blijkt dat de boodschap goed overkomt (82%). ‘Lidl heeft voor iedereen wat lekkers met de kerstdagen, wat je zelfs aan kinderen kunt voorschotelen.’

Happy family

‘Het eten ziet er vers en lekker uit en dat spreekt kijkers aan’, vertelt Charlotte Nagtegaal van MeMo². De afschildering van het &;perfecte&; gezinnetje zorgt wel voor wat irritatie. ‘Wéér zo’n “happy family”,’ vindt een van de kijkers.

‘Maar over het algemeen zijn mensen enthousiast over de nostalgische beelden in de commercial’, vertelt Nagtegaal. ‘70% vindt het een leuke reclame.’

Over het onderzoek

De steekproef van het onderzoek is representatief voor gemiddeld Nederland vanaf 18 jaar en ouder (op basis van de ). Om de representativiteit van de steekproef te waarborgen wordt er - indien nodig - op achtergrondvariabelen gewogen.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie