Bavaria stopt met 'Zo, nu eerst een Bavaria' en gaat verder met ‘Welcome to the family’. Met de Engelstalige slogan wil de bierbrouwer zich internationaal positioneren. Het uitgangspunt van de nieuwe merkcampagne is volgens Bastiaan Weers, strategic director van N=5, het reclamebureau van Bavaria, het gegeven dat binnen Bavaria 28 leden van de familie Swinkels actief zijn, maar dat alle ruim duizend medewerkers zich onderdeel voelen van de brouwersfamilie.
Onderzoeksbureau MeMo² onderzocht of het Nederlandse publiek ook enthousiast wordt van de campagne. Zij vroegen honderd Nederlanders naar hun mening over de video. De meerderheid vindt de reclame leuk (65%) en opvallend (72%). Minder dan de helft (42%) vindt dat de spot past bij het merk.
Leuk maar druk
Jaimy Vrooman van MeMo²: 'Plezier associëren met bier van Bavaria is goed gelukt. Mensen zijn enthousiast over de grappige, sprankelende en bruisende beelden in de commercial. Maar de reclame is ook erg druk, daarom vindt een kwart van de respondenten 'm irritant.'
Over het onderzoek
De steekproef van het onderzoek is representatief voor gemiddeld Nederland vanaf 18 jaar en ouder (op basis van de Gouden Standaard van de MOA). Om de representativiteit van de steekproef te waarborgen wordt er - indien nodig - op achtergrondvariabelen gewogen.