De sportartikelen van Puma vonden afgelopen kwartaal mede door het afgelopen EK voetbal in Frankrijk gretig aftrek. Uit cijfers van het Duitse sportmerk bleek dat de omzet in de drie maanden tot juli 13 procent hoger is uitgevallen dan een jaar eerder.
Traditiegetrouw weten sportmerken als Puma, maar ook concurrenten Adidas en Nike te profiteren van grote sportevenementen en vooral eindrondes bij het voetbal. Puma sponsorde bij het EK vijf teams, maar kwam negatief in het nieuws doordat de tricots van het merk niet door de trekproef kwamen in de wedstrijd tussen Frankrijk en Zwitserland. Meerdere Puma-shirts van de Zwitsers werden tijdens het duel kapotgetrokken. Kenners menen echter dat dit geen effect heeft gehad op de resultaten.
'We profiteren ook van de reclamecampagne met sterren als Rihanna en Kylie Jenner'
De kwartaalomzet van Puma kwam uit op 827 miljoen euro. Het operationele resultaat (ebit) viel 75 procent hoger uit op 12 miljoen euro. Onder de streep hield Puma 1,6 miljoen euro over, waar een jaar eerder nog een verlies van 3,3 miljoen euro in de boeken werd gezet.
Naast de sportieve prestaties profiteert het concern naar eigen zeggen ook van de reclamecampagne met sterren als Rihanna en reality-ster Kylie Jenner (zie video onderaan) die de verkoop van de vrouwenlijn een boost geven. Ook kijkt het bedrijf uit naar de Olympische Spelen die volgende week beginnen. De Jamaicaanse topatleet Usain Bolt is daarbij een van de belangrijkste ambassadeurs van het sportmerk.
Voor het hele jaar voorziet Puma een omzetgroei van 7 tot 9 procent waarbij het bedrijfsresultaat tussen 115 miljoen en 125 miljoen euro zal uitvallen.
Bron: ANP
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!