Dit blijkt uit de Olympische Barometer, een online onderzoek dat Trendbox in samenwerking met Activate &Co heeft uitgevoerd onder een landelijke steekproef van ruim Nederlanders van 16 jaar en ouder.
Op de Olympische Actie Teller werden de inhaakcampages bjigehouden. In totaal werden er rond Sotsji 2014 33 inhaakcampagnes geregistreerd, aanzienlijk minder dan bij de Olympische Spelen in Londen toen er bij aanvang al ruim vijftig inhaakcampagnes liepen. Voor het Barometer onderzoek werd een shortlist van tien inhakers aan een panel voorgelegd ter beoordeling.
Als grote winnaar komt hieruit Heineken tevoorschijn met het Holland Heineken House, gevolgd door Volkswagen met de campagne Elke dag supporter van Olympische Sporters. Beide merken worden hiermee beloond voor consistent beleid, aldus Frank de Bruin van Activate & Co. Het HHH bestaat al sinds 1992, terwijl Volkswagen met auto’s voor Olympische atleten al meer dan 25 jaar Partner in Sport is van NOC*NSF. Op de derde plaats eindigde de campagne 'Gouden veters voor gouden meters', van Albert Heijn en Procter & Gamble, waarmee ook het Jeugdsportfonds ondersteund wordt.
Volgens het onderzoek heeft 9% van de Nederlanders op een of andere wijze hebben meegedaan aan een inhaakactie. Hierbij wordt wel opgemerkt dat deelname ook kan slaan op de aankoop van Olympische slagroom-Poetins bij de lokale banketbakker.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!