Voor de campagne 'Choose Happiness', maakte Ogilvy & Mather Amsterdam zeven verschillende buitenreclame-uitingen. Daarnaast werden er ook printadvertenties en geanimeerde uitingen voor digitale buitenreclame vervaardigd.
De met de hand gemaakte advertenties stellen elke keer het verhaal van een persoon centraal die op één of andere manier bewust kiest voor zijn of haar geluk: 'Choosing Happiness'. De typografie waarin de verschillende verhalen zijn vormgegeven, zeggen iets over het karakter van de hoofdpersonen en over de keuzes die zij hebben gemaakt. Het design is van Esra Bueyuekdoganay, die recent naar Ogilvy & Mather Amsterdam overkwam van Ogilvy Frankfurt.
De bedoeling van de verhalen is om verdieping te geven aan het gekozen campagnethema en om anderen te inspireren om zelf ook te kiezen voor geluk en daar ook actie op te ondernemen.
De campagne zal te zien zijn in alle Europese key markets van Coca-Cola, Nederland valt daar ook onder.
Hieronder de buitenreclameposters. Full credits helemaal onderaan.
Credits
Bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam
Chief Creative Officer: Darre van Dijk
Copywriter: Jesse Ridder
Art director: Jurriaan van Bokhoven
Art Director/Designer: Esra Bueyuekdoganay
Agency Producer: Pirke Bergsma
Account Director: Frouke Vlietstra
Productie: 100% Halal
Photographer: Maeve Stam
Executive producer: Roel Oude Nijhuis
Producer: Berthine van Dalen
Producer: Sara Nix
Head of production photography: Roelien Hendriks