Uit een longlist heeft de vakjury, bestaande uit voorzitter Ernst Jan van Rossen (TBWA), Thecla Schaeffer (FHV/BBDO), Rodger Werkhoven (Werkhoven), Bart van Hal (Lotto) en John Faasse (Uitbijter) de volgende 10 commercials genomineerd:
Adverteerder Commercialnaam
Amstel (Heineken) Amstellovitch
Citroen Auralijn
Cup-a-soup (Unilever) Trein
Koninklijke Landmacht Dokter
KPN 1888 Nr info Plastische chirurgie
LOI Radioquiz
Maandag Opstaan
RAB Buurman (Geef nu)
Staatsloterij Limburg (Accenten)
Stichting CPNB Cadeautje neefje
Klik hier om de commercials te beluisteren.
De genomineerden maken kans op een RAB Radio Award, de winnaar ontvangt tevens €75.000 euro aan ra-diozendtijd. De In2Radio-middag wordt ingeleid door Ernst Jan van Rossen. John Faasse zal een kwalitatief onderzoek presenteren ‘creatieven over de rol van creativiteit bij radio’. Aansluitend volgt een paneldiscussie en de middag wordt afgesloten met de uitreiking van de RAB Radio Awards. RAB-directeur George Bohlander: ‘Het is de 1e keer dat we vanuit RAB de Radio Awards gaan uitreiken en we streven ernaar om het een jaarlijks terugkerend evenement te laten worden. We zijn heel blij met de hoge kwaliteit van de genomineerden, die dankzij deze ervaren en deskundige jury zijn geselecteerd op basis van drie kernbegrippen: uniciteit, effectiviteit en creativiteit.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!