Nike en Apple schikken rond misleidende reclame Fuelband

Een groep consumenten had Nike en Apple aanklaagd omdat men vond dat de manier waarop de fitnessarmband stappen en calorieën telt onnauwkeurig is.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Nike en Apple hebben nu een schikking bereikt in de rechtszaak die de consumenten hadden aangespannen. Nike betaalt 2,4 miljoen dollar aan consumenten die daar aanspraak op maken. Apple hoeft niets te betalen.

Nike en Apple zouden volgens de consumenten geweten hebben van de onnauwkeurigheid van de Fuelband, maar pasten hun reclame niet aan. 

Klanten die tussen 19 januari 2012 en 17 juni 2015 een Fuelband hebben gekocht kunnen aanspraak maken op de vergoeding. Dat is de volledige periode dat de Fuelband beschikbaar is.

Apple verkoopt de Nike Fuelband sinds maart niet meer, en richt zich op zijn eigen Apple Watch met fitnessfuncties. 

Bron: .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie