De strategie bestaat onder andere uit een doorvertaling van het thema ‘The Beat Of The Moment’ op alle 538 touchpoints zoals radio, visual radio, web, tv, app en events/ Er is ook een nieuwe merkcampagne met een brand film, video commercials en diverse uitingen in online, outdoor en social.
Centraal in de campagne staat een ‘538 time stamp’, een tijdsaanduiding in de 538 typografie met de groene en paarse bal. Met deze time stamp worden 'wow-momenten' van de luisteraars, dj’s en artiesten in het nu vastgelegd en gedeeld. De ‘The Beat Of The Moment’- campagne is volledig 360 graden uitgewerkt en vanaf dinsdag te horen en te zien.
Ook de nieuwe 538-site is volledig in The Beat Of The Moment. Zo kan er tegelijkertijd content bekeken worden en geluisterd worden naar Radio 538 of een van de digitale themakanalen zoals de 538Top 40 en 538Dance Department. Het online platform bevat inlogservices en tagging technieken. Op deze manier wordt content op maat, gebaseerd op interesses en online voorkeuren, gerealiseerd. Deze weken staat het beta-platform online en kunnen luisteraars hun feedback geven.
Menno Koningsberger, algemeen directeur 538Groep: '538 maakt een beweging van radiozender naar interactief muziekmerk met radio als kern. De campagne die wij samen met BSUR hebben doorontwikkeld maakt onderdeel uit van de strategie van 538.'
De uitrol van 'The Beat Of The Moment’ is mede gebaseerd op de resultaten van het onderzoek ‘Mood management, de dagelijkse rol van radio en muziek’ dat 538 eerder dit jaar heeft laten uitvoeren. Uit het onderzoek blijkt overduidelijk de behoefte van de luisteraar 'om samen met 538 leuke en gekke momenten te beleven en te delen'.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!