De Facebook Awards (voorheen de Facebook Studio Awards) zijn er om creatief werk op Facebook - en nu ook voor Instagram – te laten zien.
De organisatie: ‘Merken en bureaus die hun werk insturen hebben de kans om internationale erkenning te krijgen van de toppers uit het vak - inclusief leden van het Facebook Creative Council - en om de standaard te zetten voor uitmuntendheid in marketing op Facebook en Instagram.’
De veranderingen zijn als volgt:
- Er zijn meer categorieën:
• Integrated Campaign: geeft erkenning aan campagnes die een samenhangend verhaal vertellen via verschillende kanalen.
• Craft: erkent kwaliteit in film, fotografie, copywriting en/of user experience
• Social Technology (nieuw): erkent de beste integratie of toepassing van technologie
• Media Strategy (nieuw): erkent creatief en effectief gebruik van media op Facebook door gebruik te maken van insights, data en targeting om strategie op aan te passen en om bedrijfsresultaten te stuwen
• Facebook for Good (nieuw): erkent kwaliteit in campagnes die gecreëerd zijn voor goededoelenorganisaties
• New Frontiers (nieuw): geeft erkenning aan campagnes voor snelgroeiende markten, inclusief India, Zuidoost-Azië, Latijns America, Afrika en het Midden-Oosten.
• Instagram-campagnes.
De Facebook Awards zijn geopend voor campagnes die tussen 1 februari 2014 en 31 maart 2015 liepen.
De winnaar zal in de zomer bekend worden gemaakt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!