De nieuwe muzikale identiteit is onderdeel van de ‘broadcast rebranding’ van de Premier League. Dit zal een publiek van 2 miljard kijkers wereldwijd bereiken. Alle 380 wedstrijden worden over de hele wereld uitgezonden en er is ook nog een voetbal magazine, met een nieuwe sound, dat 6 keer per week is te zien. MassiveMusic heeft de audio-identiteit vernieuwd voor de wereldwijde uitzendingen van de Engelse competitie. DixonBaxi en MassiveMusic hebben ook samen de stadionhymne gemaakt die dit seizoen zal worden afgespeeld voor aanvang van elke wedstrijd.
‘Voor de Premier League was dit een geweldige kans om een sterke positie in te nemen in het hebben van een eigen geluid. Het viel ons namelijk op dat de meeste voetbalcompetities, waar ook ter wereld, toch een vrij generieke sound laten horen’, zegt Roscoe Williamson, Head of Branding bij MassiveMusic in Londen.
Volgens Williamson is gefocust op de volgende geluidsgebieden: een dynamische elektronische productie, veld-opnames op locatie en bewerkte klassieke instrumentatie. ‘We hebben geprobeerd om het volledige spectrum van de emotie van een Premier League-fan vast te leggen. Zo hebben we het geluid van een voetbalwedstrijd op White Hart Lane opgenomen en zodanig bewerkt totdat we een 'echte' en goed klinkende sound hadden voor de stadionhymne en de audio-identiteit voor de tv-uitzendingen. Door dit te combineren met een prikkelend en energiek muzikaal arrangement is het ons doel om dat groots emotionele ‘kippenvel-gevoel’ te realiseren.’
Credits
Creative Agency: DixonBaxi
Muziek: MassiveMusic
Head of Music & Brands: Roscoe Williamson
Music Producer: Tim Preston
Componist: Mark Adair
Managing Director: Paul Reynolds
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!