Muurbloem wordt Party Starter in nieuwe campagne Desperados

Natwerk is verantwoordelijk voor de strategie en de campagne van het biermerk.

Op een feest is er altijd één persoon die de boel opschudt en ervoor zorgt dat het feest echt los barst. Dat is de party starter. Desperados gelooft dat in iedereen een Party Starter schuilt, net zoals er in Desperados the spirit van tequila schuilt. 

De campagne bestaat uit creatieve tips om de Party Starter in jezelf naar boven te halen. 

Onder meer met een serie opvallende video’s, maar ook duiken de tips overal op waar de doelgroep zich bevindt. Van sociale media tot bierviltjes en van activaties tot de main-stages van festivals. Desperados is actief op zoek naar Party Starters en daagt daarom de doelgroep uit zelf content te maken en te delen met de hashtag #partystarter. 

 



Samenwerking
De nieuwe campagne is in lijn met de overkoepelende global strategie die is ontwikkeld door We Are Pi. De strategie en het concept van de campagne komen van creatief bureau Natwerk. Voor de vier films is samengewerkt met productiemaatschappij New Amsterdam.
Boomerang Motion is verantwoordelijk voor de social video content op verschillende festivals en in clubs gedurende het hele jaar.

Social content
Als start van de campagne werden er honderd party-reporters naar Amsterdam Open Air gestuurd om daar zelf content te maken van Party Starters. Hierdoor kon het festival door hun ogen beleefd worden. Deze user generated content werd gebruikt voor de socialemediakanalen van Desperados.  Gedurende de rest van het jaar looptt een aantal party reporters andere festivals af.

 

Ervaring
Reinier Steures, managing partner Natwerk: 'We hebben de afgelopen jaren vanuit Natwerk een aantal eigen drankmerken ontwikkeld. De ervaring die we daarmee hebben opgedaan waren belangrijk voor Desperados om voor ons te kiezen. Helemaal nu we zijn toegevoegd aan het Hollywood producer model van Heineken leren we veel meer van al hun merken. Al die kennis nemen we mee in ons werk voor Desperados.'

Etienne Bachellier, marketing manager bij Desperados: 'Natwerk heeft zich bewezen als een bureau dat goed is in het vertellen van verhalen, maar vooral in deze verhalen op een creatieve manier tot leven brengen. Hiermee weten zij keer op keer een snaar te raken bij een jonge en vaak moeilijk bereikbare doelgroep. Zij zijn in dat opzicht de ideale partner voor deze samenwerking.'

Credits:
Verantwoordelijke bij klant: Etienne Bachellier, Raymond Bruijniks, Frida Boeke
Creative agency: Natwerk 
Production agency: New Ams Film Company
Regisseur: Fabio de Frel
Lighting cameraman/D.O.P.: Noel Schoolderman
Editor: Govert Janse
Soundstudio: Earforce
Original music: Joris Titawano
Grading: Erik van den Heuvel, De Grot
Online: Berend van der Eerde, Chapter
Social agency: Boomerang create

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie