Mocht stoppen met sociale media een goed voornemen van het Nederlandse volk zijn, dan is dat niet gelukt. Het volume online blijft in 2016 onverminderd hoog. Andere goede voornemens kwamen deze week wel uit.
10.000 Twittertekens
Het gerucht gaat dat Twitter de 140 tekens-limiet gaat opheffen en dat het voortaan is toegestaan 10.000 tekens te gebruiken. Ceo Jack verstuurde, uiteraard via Twitter, een reactie. De soep wordt niet zo heet gegeten als die wordt opgediend, schrijft Jaap Stronks hier. Maar ja, nuance is niet het sterkste punt van twitteraars. Dus werd de hashtag #twitter10k vorige week bijna 500.000 keer gebruikt wereldwijd.
Hoe dan ook, denk eens na over wat jij met jouw merk wilt doen als het aantal tekens op Twitter onbeperkt is.
IJzel
Het was koud vorige week. Althans, koud in een deel van het land. In onderstaande kaart zie je dat juist de noordelijke plaatsen veel werden besproken in combinatie met ijzel. Perfecte content voor geografisch getargete social media campagnes, zou je zeggen. Alleen ik heb ze niet voorbij zien komen. Gemiste kans! Of heb ik ze gemist? Hoe dank ook, het leverde wel leuke kiekjes op online!
Trusted Media
Sjuul Paradijs en Jan-Kees Emmer, ex-Telegraaf, hadden ook goede voornemens. Zij lanceerden vorige week Trusted Media, een nieuw mediaformat. Daar was direct wat kritiek op, want: what’s new? Opvallend is wel dat op één dag 51 nieuwssites spraken over het nieuwe format van Paradijs en Emmer, dat zich eigenlijk afzet tegen de huidige media. Ook opvallend dat ze dat op hun eigen blog deze persaandacht van de oude media zo uitdrukkelijk uitlichten.
Tot volgende week! Dan kijk ik onder andere naar wat we kunnen leren van David Bowie en de Vakantiebeurs.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!