Milieudefensie kiest Abovo Media

Er ging een uitgebreide pitch aan vooraf.

In 2015 werden er wereldwijd naar schatting van Global Witness 185 natuurbeschermers vermoord. Geweld dat vooral wordt toegeschreven aan de verharde strijd om natuurlijke rijkdommen. Voor Milieudefensie aanleiding om, in samenwerking met natuurorganisatie IUCN NL en met steun van de Nationale Postcode Loterij, het voortouw te nemen voor de grootschalige publiciteitsactie &;Bescherm de natuurbeschermer&;.

Mélisande van Engelenburg van Milieudefensie: &;Bescherm de natuurbeschermer&; verbetert de veiligheid van mensen die opkomen voor de natuur en een gezonde leefomgeving. Door hun betrokkenheid, krijgen zij in toenemende mate te maken met vergelding en intimidatie vanuit de industrie, uitmondend in bedreiging en moord. Met “Bescherm de natuurbeschermer” willen wij het publiek, maar zeer zeker ook de politiek, bewust maken van deze onhoudbare situatie.&;

Om dit project breed onder de aandacht te brengen heeft Milieudefensie gekozen voor een grootschalige publiciteitscampagne, die zich met name richt op online media. Speerpunten zijn de sociale media, gekoppeld aan pre-rolls bij de NPO, display retargeting en Google Grants.

Onafhankelijk bureau
Milieudefensie koos Abovo Media uit Hoorn voor het inzetten van het mediatraject. Van Engelenburg van Milieudefensie over deze keuze: &;Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een onafhankelijk bureau met een grote kennis van online adverteren. Een ander gegeven is het maatschappelijk engagement van Abovo. Het bureau zet zich in voor een reeks van goede doelen in Nederland. Die sociale betrokkenheid vinden wij een belangrijke voorwaarde.&;

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie